Пугачева Р.В. МЕДИАЦИЯ В СОВРЕМЕННОЙ ШКОЛЕ

МЕДИАЦИЯ В СОВРЕМЕННОЙ ШКОЛЕ

Пугачева Руфина Владимировна

магистрант

Самарский филиал Московского городского педагогического университета

Самара, Россия

rufinochka130390@inbox.ru

В данной статье деятельность школьной службы примирения (медиации) рассматривается как педагогическая технология. В работе представлена информация о развитии медиации, ее понятии, видах медиации, изучается школьная служба примирения в сфере образования, что является главным показателем школьного образования в настоящее время. Школьная служба примирения изучается и рассматривается как системно-деятельностный подход. Рассмотрены принципы и условия реализации педагогической технологии, а также направления работы службы примирения.

Ключевые слова: медиация, образование, школа, урегулирование и разрешение споров примирение, воспитание, школьные службы примирения.

ЧИТАТЬ СТАТЬЮ

MEDIATION IN A MODERN SCHOOL

Pugacheva Rufina Vladimirovna

Master’s student

Samara branch of the Moscow City Pedagogical University

Samara, Russian Federation

rufinochka130390@inbox.ru

In this article, the activity of the school reconciliation service (mediation) is considered as a pedagogical technology. The paper presents information about the development of mediation, its concept, types of mediation, studies the school reconciliation service in the field of education, which is the main indicator of school education at the present time. The school reconciliation service is studied and considered as a system-activity approach. Pedagogical technology is meant as the implementation of the learning process and as the interaction of the teacher with children. The principles and conditions for the implementation of pedagogical technology, as well as the areas of work of the reconciliation service are also considered.

Keywords: mediation, education, school, settlement and resolution of disputes reconciliation, education, school reconciliation services.

READ ARTICLE